måndag 10 december 2007

El Salvador och hjälpbehov

Hej!
Jag har känt den senaste veckan att gud vill skicka mig som missionär till El Salvador för att uträtta följande:
1. Bygga upp en fungerande bokbussorganisation
2. Lära de fattiga läsa, skriva räkna (ge som gåva vad ni fått som gåva)
3. Lära dem Ekonomi (budget etc)
4. Språklek med barn! (Det används med framgång och får barnen att utvecklas)
Första delmålet i denna vision är att nästa jul åka till San Salvador under deras lov och hjälpa till med barn.
Era förböner mottages tacksamt då jag behöver få ihop c:a 20-25000 SEK för att kunna finansiera den här resan till El Salvador..
Dock är det mycket arbete innan jag kan åka iform av:
1. Pengar
2. Vaccinationer
3. Min medicin är inte lätt att ta utomlands så jag måste få en lösning på det
4. Sjukförsäkring
5. Era böner behövs då jag ska åka till ett av de mer våldsamma länderna i vår värld + att malaria finns...
6. Spanska (måste jag lära mig,)

Tack och lov har jag två kontakter i landet som har lovat mig att hjälpa till med saker som tolkning
Jag kommer att jobba hur mycket som helst i Sommar för att fixa ihop de pengar som krävs..

Som det ser ut nu så kanske jag kan åka till El Salvador nästa jul (vilket är första steget), men det främsta hindret är rent finansiellt då flygbiljetter kostar en hel del. Drömmen vore att forma något slags team för att åka och missionera i Latinamerika, Visserligen är 85% katoliker men det behövs hjälp till de allra fattigaste. De behöver lära sig läsa och skriva så de kan göra rätt val...

Inga kommentarer: